Інформаційний портал Тернопільської єпархії УПЦ Київського патріархату

субота, 16 березня 2013 р.

Греція: школярі багато вчать, а мало знають

Грецькі школярі при всю їхню зайнятість з уваги на складну освітню програму та обов'язкову «фрондістіріо» * відстають по результативності від своїх зарубіжних однолітків. Наприклад, дослідження серед випускників шкіл з 40 країн світу відвело Греції 31-ше місце за якістю рівня освіти і пізнавальних навичок учнів. До слова, 1-ше місце в цьому рейтингу займає Фінляндія, 2-ге - Південна Корея. Грецькі вчителі не згодні з оцінками, виставленими їх школярам: «Сильною стороною в країнах з високими показниками успішності є якість викладання. Безліч державних програм з підвищення рівня кваліфікації дозволяють педагогам тримати високу планку ». 

Другим істотним недоліком грецької освітньої системи фахівці вважають відсутність дисципліни. Звичайно, з цими висновками можна не погоджуватися, беручи до уваги деяку необ'єктивність подібних досліджень. Правда, після прикладу, розказаного одним з професорів афінського університету Пандіо, подібна незгода більше буде походити на самообман. Професор Донатос Папаянніс звернувся до студентської аудиторії в 300 чоловік з питанням про битву при Марафоні. Він очікував почути багато відповідей - правильних або помилкових, але уявити собі не міг, що ніхто зі студентів не відгукнеться на його завдання.

Битва при Марафоні - найбільша битва періоду греко-перської війни. Союзне військо афінян і платійців знищило більшу частину війська супротивника, що перебувало на піку своєї могутності. Цю історичну подія мимохідь вивчають школярі всього світу, а греки, на думку професора, повинні були знати про битву при Марафоні найдрібніші деталі. Не побачивши в аудиторії жодної піднятої руки, г-н Папаянніс розчаровано мовив: поки не почую відповіді на своє питання, заняття продовжувати не стану.

Тоді одна студентка виявила бажання відповісти. Професор потай радів: честь університету врятована. «З дивовижною точністю і виразними тонкощами» розповіла про історичну битву викликав студентка. «Я відчував радість і гордість за ерудицію моєї студентки, незважаючи на те, що це була єдина дівчина, яка знала відповідь», - розповідає професор.

- «По закінченні блискучого виступу, я запитав у студентки, як її ім'я і з якого району Греції вона походить, побоюючись, що це могла бути мешканка Марафону». «Мене звуть Сільвана, я з Албанії», - скромно відповіла вона викладачеві. 

* «Фрондістіріо» - грец. φροντιστηήριο - додаткове, супутнє шкільного, освіта, репетиторство.