Інформаційний портал Тернопільської єпархії УПЦ Київського патріархату

субота, 27 квітня 2013 р.

Пастор-професор пропонує доповнити "Новий Завіт"

Професор біблеїстики із США Хел Тауссіг заявив про необхідність розширити рамки сучасного загальнохристиянського канону книг Святого Письма Нового Завіту. Про це вчений написав у своїй книзі «Новий Новий Заповіт», повідомляє видання «Deseret News». У свою версію Нового Завіту він пропонує включити ще 10 текстів Євангелій, послань і молитов, які циркулювали в ранньохристиянських громадах приблизно в II-IV ст. і ніколи не входили до числа канонічних.

Свій вибір Тауссіг зупинив на тих творах, які як авторитетні і значимі для них особисто вказали в приватних бесідах і листуванні близько 20 церковних лідерів різних конфесій США. Однак вирішальним у ході комплектування «нового канону» стали власні багаторічні дослідження вченого. Будучи професором Об'єднаної богословської семінарії в Нью-Йорку та Коледжу іудеїв-реконструктівіоністов у м. Уінкоут (Пенсільванія), з 1970-х рр.. Тауссіг спеціалізується на вивченні коптських ранньохристиянських рукописів з Наг-Хаммаді.

Основу такого ліберального ставлення дослідника до канону потрібно бачити в його поглядах на Біблію не як на історичне оповідання, а як на художній текст. «Біблійні автори не описували буквально те, що сталося, а намагалися передати своїм читачам сенс того, що сталося», - вважає Тауссіг. Будучи методистських пастором, вчений вважає своєї пастирської завданням за допомогою «провокаційної пропозиції» спонукати інших священнослужителів, біблеїстів і простих віруючих до пошуку нових шляхів осмислення своєї віри і вирішення сучасних проблем, з якими стикається Церква і людство.

Американський професор пропонує доповнити "Новий Завіт"
Пропозиція Тауссіга не є оригінальною, оскільки в історії християнства аж до XIX ст. нерідко робилися спроби переглянути склад канону книг Нового Завіту. Найперша відома спроба такої ревізії пов'язана з ім'ям єретика II ст. Маркіона, який пропонував визнати священними тільки Євангеліє від Луки і 10 послань ап. Павла. Правда, більшість «справщиків» прагнули скоротити кількість книг. Втім, було достатньо випадків, коли в ще не усталених помісних церковних списках священних і душекорисних книг виявлялися тексти, пізніше виключені з канону (наприклад, в Каноні Мураторі - Апокаліпсис Петра).