Інформаційний портал Тернопільської єпархії УПЦ Київського патріархату

пʼятниця, 18 жовтня 2013 р.

Чи здатен священик замінити Інтернет для молоді?

Сьогодні ми розглянемо загальні тези, на підставі яких бесіди в парафіях допомоможуть уникнути численних небезпек, що криються в надмірному використанні інтернету. Пожвавлення парафіяльного життя - справа неймовірно важка і складна, що вимагає постійного та незникаючого інтересу священика до кожного підлітка зокрема. При цьому пастирська праця священика повинна бути спрямована на допомогу і відновлення власного педагогічного авторитету . Якщо він задовольнить потребу людей у харизматичному лідері , який свідчить про Христа у всіх без винятку проявах свого соціального життя, це означає , що ієрей своєю діяльністю зробив важливий крок для подолання руйнівного впливу педагогічних моделей інтернету на свідомість молоді. 

Якщо пастир буде поруч зі страждаючою людиною сучасної епохи, приреченоою на самотність, гноблення й експлуатацію, тоді він зможе відновити свій підмочений авторитет і звернути на себе увагу підлітків, які за своєю природою шукають зразки для наслідування. Інтерес пастирів до бездомних, самотніх і гноблених, старих, інвалідів, бідних, дітей і матерів-одиначок, хворих і маргіналів, робить священиків першопрохідцями суспільства, що відкривають шлях любові для вирішення всіх соціальних і етичних проблем нашого часу. Тоді пастир стане лідером, за яким підуть інші люди: парафіяни, добровольці, колеги, друзі, знайомі та незнайомі , і , перш за все, молодь, мрії якої зосереджені на боротьбі за все краще.

Дивіться попередню статтю з цієї серії: Пастирство та проблеми інтернет-залежності молоді.

У такій духовній атмосфері, що сприяє пастирському співчуттю скорботи ближнього, священик зможе долучити своїх духовних дітей, особливо молодих людей, до християнської надії, що виникає з впевненості Церкви в неминучу перемогу Христа над смертю. Надія на віру, довіру людини до Божественного промислу, що реалізовується у підтримці ближнього, будуть протистояти духу безнадії і розпачу, що панують у сучасному суспільстві, і більшою мірою серед підлітків, які відчувають себе загнаними в кут соціальною безвихіддю. 

Пастир може навчити їх з великим оптимізмом підходити до проблеми нестабільності сучасного життя, він забезпечить їх силою і впевненістю у вирішенні щоденних труднощів, додасть їм стійкості стосовно негативних посилів інтернету, що розвивають у молоді дух песимізму, саморуйнування і страху. 

 Якщо ієрею вдасться отримати повагу і визнання молоді, стати в її свідомості зразком для наслідування, можливо, тоді він зможе непрямим шляхом обмежити культ інтернету і зменшити залежність молодих людей від всіх тих, хто робить істотний вплив на прийняті ними рішення і робити вибір. 

Чи здатен священик замінити молоді Інтернет?
Якщо священик стане для підлітків тією людиною, до якої вони зможуть прийти за настановою, батьківською порадою, отримати його дружню думку і молитву, тоді, ймовірно, їм не захочеться брати участь у довгих інтернет-бесідах, щоб почути чиюсь думку і пораду. Консультації священика зможуть стати заміною інтернет-консультацій. Тут ми отримуємо можливість підкреслити всю важливість визнання парафіянами пастирської місії священика. Сумнів учня в успіху діяльності педагога суттєво ускладнює спроби педагога у задоволенні потреб учня, що, у свою чергу, перешкоджає досягненню педагогічних цілей. Навпаки, коли учень визнає ті зусилля, які робить педагог для задоволення його потреб, він стає більш сприйнятливим, відчуваючи симпатію, захоплення і повагу до педагога, надихається і намагається зважати на те, до чого його закликають [1]. 

Аналогічне почуття заохочення і підтримки ми знаходимо і в пастирському служінні, але в лише в тому випадку, якщо сама людина приймає спрямовану на її благополуччя роботу пастиря [ 2]. 

Якщо людина не визнає вирішальної поради пастиря щодо практичного подолання проблем і негараздів повсякденного життя, то це породжує в ній почуття незадоволення своїх потреб, яке може спричинити за собою пошук допомоги в інших джерелах, таких як інтернет, і які неминуче замінять і , можливо, скасують авторитет і роботу пастиря. З цієї причини пастирю необхідно заслужити повагу і визнання молоді. Він повинен стати для молодих людей таким же незамінним, як лікар для хворого і вчитель для учня. Якщо це здійсниться, підліток звільниться від авторитету псевдопедагогів інтернету, і покладе свої надії на освічених педагогів Христа, покликаних стати наставниками і натхненниками пастви на життя у Христі [3]. 

Сьогодні, в настільки критичні та неспокійні часи, можна знайти багато прикладів ієреїв, що наслідують безмежну любов Спасителя Христа і показують себе благодатними пастирями, які прагнуть до служіння своїм братам [4]. Йдеться про духовних отців, які заперечують розуміння пастирських обов'язків, як роботи звичайного державного службовця. За допомогою своєї енергійної пастирської діяльності вони стають живими авторитетами в очах сучасної молоді. 

Афанасіос Коліофутіс,викладач Богослів’я, Греція 

Примітки: 

1 . Спрямованість педагогіки на потреби учня є однією з технік поліпшення процесу навчання і походить з соціальних перспектив навчання. Див Alexander Α . P. , Winne H. P. , Handbook of Educational Psychology , Νew Jersey 20062 . С. 337. Переконаність учня як результат дій вчителя , що вирішення проблеми здатне задовольнити основні його потреби , сприяє створенню сприятливої педагогічного середовища . Див Cohen J. , Educating Minds and Hearts : Social Emotional Learning and the Passage into Adolescense , Νew York 1999 . С. 65. 

2 . π . Θερμός Β . , Ποιμαίνοντες μετ ' Επιστήμης , Αθήνα 1996.С. 63. 

3 . π . Καλλιακμάνης B. , Ο Εκκλησιολογικός Χαρακτήρας της Ποιμαντικής , Λεντίω Ζωννύμενοι ΙΙ , Θεσσαλονίκη 2005 . С. 60. 

4 . Яскравий приклад - «Ковчег » , організація, заснована в 1998 році в Афінах отцем Антонієм Папаніколау для того, щоб надати допомогу покинутим дітям, пов'язаних з наркотиками, які живуть у злиднях. 26-річний ієрей дізнавшись про вкрай важкі умови існування деяких дітей висловив бажання допомогти їм, поліпшити їхню ситуацію і зробити «Ковчег » вогнищем турботи, підтримки і надії на майбутнє цих « маргінальних» афінських дітей. http://www. kivotostoukosmou.org / kivotos / .